• Filtenborg Bullard posted an update 1 year, 10 months ago

    دو نوع مالیات وجود دارد – مستقیم و غیرمستقیم – که هر دو بخشی از درآمد مالیات هستند. درآمد مالیاتی، درآمد دولت حاصل از مالیاتی است که از درآمد، سود، کالاها و خدمات، درآمد زمین، مالکیت و انتقال دارایی و سایر مالیات اخذ می‌شود. این نشان می‌دهد که دولت تا چه اندازه به‌طور مؤثر و تا چه اندازه منابع اقتصاد را مدیریت می‌کند. درآمد کل مالیاتی بیش از درصد تولید ناخالص داخلی است که به عنوان شاخص سهم تولید کشور توسط دولت از طریق مالیات جمع‌آوری می‌شود. درآمد مالیاتی توسط دولتها برای اعطای مبالغی به جوامع از جمله ارتش، آموزش و پرورش، بیمارستان‌ها و زیرساخت‌ها استفاده می‌شود.

    آنچه باید در مورد سرمایه گذاری در صندوق درآمد ثابت کیان بدانید

    سلام موضوع کاملا کاربردی و مهم بود امیدوارم برای ارسال اظهارنامه شال1399بتونیم از شما کمک بگیریم. بعد از آن اطلاعات ترازنامه ای و سود و زیانی به نحوی که در سیستم حسابداریثبت گردیده اند و حساب ها در آخرسال بسته شده اند وارد صفحات مربوط به ترازنامه و سود و زیان می شوند. ماده112 ـ حکم مادة و تبصرة آن در مورد عملیات‌ پیمانکاری اشخاص حقوقی اعم از ایرانی و خارجی جاری خواهد بود. اندوخته‌هایی که مالیات آن تا تاریخ لازم الاجرا شدن این ‌اصلاحیه وصول گردیده در صورت تقسیم یا انتقال به حساب سود و زیان یا سرمایه یا انحلال مشمول مالیات دیگری نخواهد بود. حکم این تبصره مانع از رسیدگی به اظهارنامه‌های مالیاتی تسلیم شده در موعد مقرر نخواهد بود.

    تبصره 6- درآمد مشمول مالیات ابرازی شرکتها و اتحادیه های تعاونی متعارف و شرکتهای تعاونی سهامی عام مشمول بیست و پنج درصد (25%) تخفیف از نرخ موضوع این ماده می باشد. برای مشاغلی که مکلف به تسلیم اطهارنامه میشن ، تا سقف معافیت ساالنه از درآمد مشمول مالیات معاف و نسبت به الباقی طبق جدول ماده 131 مشمول هستند. تبصره – در مواردی که برگ تشخیص مالیات طبق مقررات تبصره¬ ماده و ماده این قانون ابلاغ شده باشد و مودی به شرح مقررات این ماده‌ اقدام نکرده باشد در حکم معترض به برگ تشخیص مالیات شناخته می‌شود. در این صورت و همچنین در مواردی که مودی ظرف مهلت سی روز از‌تاریخ ابلاغ کتبا به برگ تشخیص اعتراض کند پرونده امر برای رسیدگی به هیأت حل اختلاف مالیاتی ارجاع می‌گردد. طبق ماده 1 قانون های مالیات های مستقیم هر شخص حقیقی که در کشور دارای کار و درآمد است چه با مجوز چه بدون مجوز باید مالیات پرداخت کند.

    اظهارنامه های مالیاتی

    با ثبت شرکت و ثبت برند، به کسب و کار خود اعتبار می‌بخشید، فعالیت خود را در چتر قانون جلو می‌برید، از تسهیلات مالی استفاده می‌نمایید و به کسب و کار خود گسترش می‌دهید. هزینه اخذ کارت بازرگانی متغیر است و امکان تعیین یک مبلغ مشخص وجود ندارد. به طور کلی برای صدور و تمدید کارت و عضویت اتاق بازرگانی باید هزینه‌هایی پرداخته شود. براساس ماده ۳۰ قانون امور گمرکی ایران در صورتیکه دارنده کارت قاچاق کند و مرتکب جرم شود، علاوه‌ بر مجازات، کارت بازرگانی او نیز ابطال می‌شود.

    طبق ماده 24 شرایط عمومی پیمان، پیمانکار می تواند به منظور تسهیل و تسریع در اجرای قسمت یا قسمتهایی از عملیات موضوع پیمان، پیمانهایی با پیمانکاران جزء ببندد، مشروط بر اینکه آنان را از واگذاری کار به دیگران ممنوع کند. مخارجی که توسط پیمانکار جزء انجام می شود باید بر اساس نرخهای پیمان به مخارج پیمان اضافه شود. این مخارج مستقیماً قابل ردیابی به پیمان است و همانند مواد مستقیم و دستمزد مستقیم در حساب پیمان در جریان پیشرفت ثبت می شود. در برخی موارد ممکن است کارت شخص حقیقی یا حقوقی ربوده شود و یا گم شود. در چنین حالتی با درخواست صاحب کارت و ارائه درخواست و اطلاع به اداره آگاهی درمورد سرقت و درج در آگهی کثیر‌الانتشار می‌توان برای تعلیق کارت بازرگانی اقدام کرد. کسی که کارت دارد مشمول قوانین مالیات بر ارزش افزوده می‌شود و باید مالیات فعالیت تجاری خود را بپردازد.

    سیستم های بهایابی، سیستم بها یابی مرحله ای و سیستم بهایابی سفارش کار هستند و روش های ارزشیابی نیز عبارت اند از واقعی، نرمال و استاندارد، که در ادامه به تشریح آنها پرداخته می شود. حتما از تبصره 7 ماده 105 قانون مالیات مستقیم استفاده کنید که باید شرایطی را داشته باشید. سلام سامانه ای برای این کار وجود دارد که مودیان موظف هستند اطلاعات خود را به طور کامل در آن بارگزاری کنند.

    این مالیات باید ظرف سی روز به حساب تعیین شده از طرف سازمان امور مالیاتی کشور واریز و رسید آن به مؤدی (پیمانکار) تسلیم شود. در اجرای این ماده، کارفرما مکلف است ظرف سی روز از تاریخ انعقاد قرارداد، رونوشت آن را به اداره امور مالیاتی محل با اخذ رسید تسلیم نماید. مالیات عملکرد سالانه پیمانکار بر اساس رسیدگی به دفاتر طبق قانون مالیاتها تعیین می شود و مبلغ پیش پرداخت از آن کسر و مابقی به سازمان امور مالیاتی پرداخت می شود. در واقع وظیفه مودیان مالیاتی میباشد که اظهارنامه را تهیه کنند و برای سازمان مالیاتی ارسال کنند چه اشخاص حقیقی و چه اشخاص حقوقی موظف به تسلیم اظهارنامه مالیاتی خود به اداره مالیاتی هستند، هر چند که قوانین متفاوتی بر آن ها حاکم است.

    طبق قانون مالیات‌ های مستقیم ایران ، افرادی که موظف به پرداخت مالیات و پر کردن اظهارنامه مالیاتی هستند به 5 گروه تقسیم میشوند . گروه اول اشخاص حقیقی یا حقوقی که در ایران دارای املاک هستند و باید برای املاک خود مالیات پرداخت کنند. 5- مأموران مالیاتی رسیدگی کننده به پرونده های مالیاتی، با عنایت به صورتجلسه کمیته مذکور حسب مقررات تبصره 2 ماده97 قانون مالیاتهای مستقیم نسبت به تعیین درآمد مشمول مالیات واقعی مودی با رعایت مقررات مربوط اقدام نمایند. ماده 99ـ قراردادهای پیمانکاری موضوع مادة قانون ‌مالیات‌های مستقیم مصوب اسفند ماه 1345 و اصلاحیه‌های بعدی ‌آن که پیشنهاد آنها قبل از تاریخ تصویب این قانون می‌باشد ازلحاظ ‌تشخیص درآمد مشمول مالیات و نیز پرداخت چهار درصد مالیات مقطوع کماکان مشمول مقررات قانون فوق الذکر خواهند بود.

    درصورت عدم انجام تکالیف قانونی، علاوه بر محرومیت از معافیت‌ها و نرخ صفر مالیاتی، مشمول جرایم مقرر در قانون خواهند شد. مدرسان حسابداری که تصمیم دارند مباحث اظهارنامه مالیاتی را کاملا عملی به دیگران ارایه دهند. در صفحه آخر، مشخصات مربوط به تنظیم کننده اظهارنامه که دارای حق امضا می باشد (مؤدی یا نماینده قانونی)، مدیر امور مالی و حسابرسی و در صورت حسابرسی دفاتر توسط موسسات حسابرسی اطلاعات مربوطه درج می شود. نرم افزار حسابداری مالی از ارکان اصلی نرم افزارهای ستادی در هر سازمان و موسسه است .

    مالیات یکی از ابزار کاربردی دولت‌هاست و هر ساله میزان آن در بودجه افزایش پیدا می‌کند. امکان انتقال بستانکاری شرکت به دوره بعدی به دلیل مابه‌التفاوت تعهدات مالیات و عوارض شرکت با پیش پرداخت مالیات و عوارض آن. صدور فاکتور رسمی و تکمیل اطلاعاتی از قبیل نام کامل شرکت، شماره سریال و تاریخ، شماره اقتصادی یا شناسه ملی، آدرس و کد پستی خریدار و فروشنده. اظهارنامه عملکرد دولت‌‌ها به نسبت درامد اشخاص و شرکت‌ها از آن‌ها مالیات اخذ می‌کنند. اگر می‌خواهید با مفاهیم و قوانین این حوزه آشنا شوید و خیالتان از امور مربوط به مالیات رستوران تان راحت باشد، با ما تا انتهای این مقاله همراه شوید.