• Dupont Lowe posted an update 1 year, 9 months ago

    همچنین اگر شما شدیدا بد حال بودید و نتوانید منتظر بروز تأثیرات داروها بشوید یا چندین تجربه ناموفق از مصرف داروهای ضد افسردگی دارید ، ممکن است ECT مفید و مورد نیاز باشد. سایر موارد مصرف فلوکستین از قبیل استفاده برای درمان الکلیسم (اعتیاد به الکل)، اختلال نقص توجه، اختلال شخصیت مرزی، اختلالات خواب، سردرد، بیماری های روانی، اختلال استرس پس از سانحه، سندرم تورت، چاقی، مشکلات جنسی و فوبیا (ترس) مورد استفاده قرار می گیرد. این دارو بسته بنظر پزشک ممکن است برای مشکلات دیگر نیز مورد استفاده قرار می گیرد. چرا فلوکستین باید صبح مصرف شود برای درمان افسردگی، اختلال وسواسی جبری، بعضی از اختلالات خوردن و حملات ترس (حملات ناگهانی و غیرقابل پیش بینی ترس و نگرانی شدید) و بعضی از انواع سندرم پیش از قاعدگی استفاده می شود. فلوکستین از خانواده ی داروهای مهار کننده های انتخابی بازجذب سروتونین بوده و به افزایش سروتنین (ماده شیمیایی در مغز که به حفظ تعادل روانی کمک می کند) در مغز افراد می شود. ظاهر SSRI ها در اواخر دهه 1980 انقلابی در روانپزشکی ایجاد کرد و در شش ثانیه به شش نسخه رسید.

    اکثر مطالعات حاکی از آن است که ترکیب روان درمانی و دارو درمانی موثر ترین درمان برای اختلال افسردگی اساسی هستند. استفاده از داروهای ضد افسردگی احتمال بهبود بیمار افسرده را ظرف یک ماه آینده تقریباً دو برابر می کند و ظهور اثرات درمانی چشمگیر تمام دارو های ضد افسردگی موجود ۳ تا ۴ هفته طول می کشد. با این حال، حتی عوارض جانبی ساده داروها، مانند خواب آلودگی، می تواند آستانه تشنج را در بیماران مستعد کاهش دهد. فنلزین اثر خواب آوری خفیف تا متوسط دارد در حالیکه ترانیل سیپرومین اثر محرک داشته ممکن است باعث بی خوابی شود مصرف همزمان این گروه دارویی با بعضی از غذاهایی که حاوی ترامین هستند افزایش شدید فشار خون میشود . کاهش میل جنسی و افزایش وزن از عوارض جانبی این داروها معرفی شده اند. پروزاک یا فلوکستین یک مهارکننده انتخابی بازجذب سروتونین و یک ضد افسردگی پرکاربرد است.

    همچنین توصیه نمی شود افراد بالای 65 سال از این دارو استفاده کنند. داروهایی برای درمان زخم و اختلالات معده مانند سایمتیدین و مهار کننده های پمپ پروتون مانند ازومپرازول (نکسیوم) و امپرازول (Prilosec ، Prilosec OTC ، Zegerid). برخی از داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی مانند آسپیرین ، ایبوپروفن یا استامینوفن. در صورت مصرف بیش از حد فلوکستین ، علاوه بر عوارض جانبی فوق ، ممکن است دچار بی ثباتی ، گیجی ، عدم پاسخ به محرک ها ، سرگیجه ، غش و حتی کما شوید. این اثر با انسداد حاد گیرنده های 5HT2A در مراکز خواب ایجاد می شود.

    از مصرف همزمان دارو با الکل اجتناب کنید، زیرا باعث افزایش عوارض جانبی دارو می شود. مصرف هرداروی دیگری به صورت همزمان از جمله مسکن‌ها، آرامبخش ها، ضد تشنج و… (در صورت مصرف هردارویی حتماً پیش از تجویز پاروکستین، اطلاعات را در اختیار پزشک قرار دهید). هرچند قرص تاخیری وگادول تا حدودی باعث به تأخیر انداختن و درمان زود انزالی می‌شود اما در دراز مدت عوارض جبران‌ناپذیری بر سلامت بدن خواهد گذاشت. سکته قلبی ناگهانی، سکته مغزی، از دست رفتن بینایی و شنوایی، افزایش فشار چشم و سوء هاضمه از عوارض رایج این قرص است. کروسین و سافرانالی که در گیاه زعفران وجود دارد باعث می شود که این گیاه بتواند اثرات ضد افسردگی قدرتمندی داشته باشد چراکه کروسین موجب کاهش یافتن سطح استرس می شود و همچنین سافرانال هم موجب منظم شدن سیستم خواب بدن می شود و آنرا به حالت طبیعی خود باز می گرداند.

    پروزاک (فلوکستین) و ولبوترین (بوپروپیون) نمونه‌هایی از داروهای ضد افسردگی «انرژی‌بخش» هستند. در حالی که پاکسیل (پاروکستین) و سلکسا (سیتالوپرام) بیشتر آرامبخش هستند. “قرص شاد” اصلی فلوکستین بود که بیشتر به نام پروزاک شناخته می شود.

    دو نمونه از این مطالعات قدیمی سیتالوپرام را در 17 و 15 کودک اتیستیک با تمرکز بر اضطراب مورد بررسی قرار داده اند که نتایج مثبتی (59% و 66%)بهبودی نشان داده اند(کواتوریر و همکاران،2002 و نامروو و همکاران،2003). در این دسته مداخلات، آکامپروسات نیز در یک مطالعه با کودکان اتیستیک 6 تا 12 ساله در 12 هفته مورد بررسی قرار گرفت و این دارو علائم بهبودی در نقایص اجتماعی را نشان داد(اریکسون و همکاران 2011). مطالعات مربوط به تحریک پذیری و والپروئیک اسید با هدف تحریک پذیری در افراد مبتلا به اختلال طیف اتیسم نتایج متفاوتی نشان داده است. والپروئیک اسید در یک ازمایش کنترل شده با دارو نما در 30 فرد اتیستیک 6 تا 20 ساله تمایزی مشاهده نگردید. در یک مطالعه دیگر بر روی والپروئیک 27 نفر اتیستیک با تحریک پذیری شدید ،والپروات در ابتداد منجر به پیشرفت اماری معنی داری گردید .والپروات اسید به دلیل عوارض شدیدی مانند مسمومیت کبدی، هایپرامونمی(نقص چرخه اوره) نیاز به نظارت دقیق دارد.

    قرص فلوکستین ممکن است باعث بهبود اشتها ، خواب ، خلق و خوی و انرژیتان بشود. دکتر سلیمی جزو بهترین پزشکان متخصص کشور بوده که هر ساله تعداد بسیار زیادی از بیماران دیابتی را با استفاده از روش های نوین درمان می کند. نکته ی قابل توجه در باره ی رژیم غذایی مناسب افراد دیابتی این است که یک رژیم غذایی از پیش تعیین شده و ثابت جود نداشته و این رژیم غذایی باید بر اساس تشخیص پزشک به طور خاص برای هر فرد تجویز شود. داشتن خواب کافی می تواند کمک زیادی را برای پیشگیری از ابتلا به دیابت باشد.

    بر اساس یکی از تحقیقات انجام شده بر روی تأثیر فلوکستین بر روی قند خون ناشتای بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 که بر روی تعداد زیادی از افراد مبتلا به بیماری دیابت انجام شد. نیمه عمر طولانی کپسول فلوکستین باعث می شود که این دارو بعد از قطع درمان به خصوص در مقایسه با ضدافسردگی های دارای نیمه عمر کوتاه تر کمتر باعث ایجاد سندرم قطع دارو شود. اگرچه کاهش تدریجی داروی فلوکستین در میان سایر ضدافسردگی های دارای نیمه عمر کوتاه توصیه می شود. مشابه تمامی داروها، مصرف پاروکستین ممکن است باعث بروز عوارض جانبی در شما شود. البته این دارو در بیشتر افراد عوارض جانبی ندارد یا عوارض آن بسیار خفیف است.

    در نتیجه در صورتی که هورمون انسولین در بدن فرد تولید نشود یا مقدار آن از حد طبیعی کم تر باشد، گلوکز در خون افراد تجمع یافته و قند خون فرد بالا می رود. بیماران مبتلا به دیابت نوع 1 معمولا در صورت تزریق روزانه ی انسولین دچار مشکل نمی شوند. دکتر ندا فرزانه متخصص اعصاب و روان ذکر می کند که در کل، بر اساس بررسی های علمی انجام شده است که زنانی که در طول سه ماهه اول بارداری با کپسول فلوکستین درمان می شوند به نظر افزایش خطر بد شکلی های جدی جنین ندارند. کارآیی داروی فلوکستین در درمان اختلال پانیک یا حمله هراس با یا بدون آگورافوبیا در حدود ۴۲% موارد موثر است. در سال ۲۰۱۰، بیش از ۲۴٫۴ میلیون نسخه از داروی فلوکستین ژنریک در ایالات متحده تحویل شد که آن را به سومین داروی ضدافسردگی تجویزی بعد از سرترالین و سیتالوپرام تبدیل می کند.