• Svendsen Knight posted an update 1 year, 10 months ago

    الکتروشوک درمانی (شوک درمانی) روش موثری است که متاسفانه رسانه‌های عمومی تصویر نامناسبی را از آن به عنوان درمانی بی‌رحمانه ارائه داده‌اند. حال آن که الکتروشوک درمانی در واقعیت درمانی پزشکی است که توسط متخصصین مجرب و آموزش دیده و تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود. الکتروشوک درمانی یکی از موثرترین روش‌ها برای درمان افسردگی شدید به شمار می‌آید. با این حال بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی، کمتر از 50 درصد افرادی که در سراسر جهان مبتلا به افسردگی تشخیص داده می‌شوند، تحت درمان قرار می‌گیرند.

    مطالعه ای که در سال 2009 منتشر شد حاکی از آن است که ارتباط ویژه ای بین افسردگی و میگرن با هاله وجود دارد و این ارتباط عمدتاً ناشی از همپوشانی عوامل خطر پذیری است. خستگی و کمبود انرژی بطوریکه فرد برای انجام کارهای کوچک به خودش فشار بیاره. این موراد در مورد قضاوت دیگران در مورد بیماری خود ، نگران هستند . ممکن است اینگونه احساس شود که شما تلاش میکنید حفظ ظاهر بکنید اما در پشت این ظاهر ممکن است که احساس فروپاشی بشما دست بدهد.

    درمان افسردگی با روغن های گیاهی

    ابتلا به افسردگی آتیپیک تا حدی مشکل­ آفرینه چون ممکنه فرد همیشه برای دوستانش (یا حتی خودش) افسرده «به نظر» نرسه و بنابراین اقدامات لازم رو انجام نده. این افسردگی در دوره افسردگی اساسی و افسردگی ‌مداوم هم ممکنه اتفاق بیفته. پاسخ به از دست دادن ها مثل سوگ، شکست در روابط، مورد آزار و اذیت واقع شدن، تبعیض، تحقیر یا انتقاد، استرس های مرتبط با بیماری یا دردهای جسمی یا نگرانی درباره سلامتی، مسائل اقتصادی، مسکن، امنیت و شغل‌. می توانید این طور فکر کنید که افسردگی علامت یا هشداری از جانب مغز و بدن است تا به ما درباره اشکالات موجود در زندگی فعلی اخطار دهد. علامتی که نشان می دهد باید در سبک زندگی فعلی خود تغییراتی ایجاد کنید تا به سطح کارآمدی قابل قبولی دست یابید.

    به این صورت که انگیزه خود را از دست می‌دهید و احساس عدم علاقه می‌کنید. از جمله فعالیت های تغیر دهنده سبک زندگی می توان به انجام فعالیت های روتین صبحگاهی و روزانه طبق برنامه، پییاده روی با انگیزه و هدف، حضور پرشور و با علاقه در جمع، انتخاب اهداف کوچک و تصمیم برای اتمام تمام و کمال آن هدف و… اشاره کرد. به دلیل اینکه گیاه اسطوخودوس خاصیت آرام بخش دارد و اسانس این گیاه برای آرام کردن روح و روان فرد تاثیر مثبت می گذارد.

    تحقیقات در حال گسترش نشان می دهد که فعالیت جسمی می تواند سبب تخفیف نشانه های برخی اختلالات روانی مثل اضطراب و افسردگی و مانع عود بعد از درمان شود. به گزارش سایت سایکولوژی مترز، یک گروه تحقیقاتی از دانشگاه پنی مک کولاگ دریافته‌اند که ورزش هم در مدت کوتاه و هم در طولانی مدت یک داروی ضدافسردگی مفید است. علیرغم تاثیر افسردگی بر افراد مبتلا به سرطان، مطالعات موجود بسیار اندک و دارای کیفیت پائین بودند.

    برای گرفتن بهترین نتیجه و رسیدن به درمان افسردگی با نوروفیدبک بسیار مهم است که به بهترین مراکز مراجعه کنید. اما بهترین مرکز نوروفیدبک کجاست و چگونه میتوان بهترین مراکز را تشخیص داد؟ ما در مقاله بهترین مرکز نوروفیدبک فاکتور هایی که شما میتوانید با توجه به آنها بهترین مراکز را تشخیص دهید برایتان بصورت کامل توضیح داده ایم. همچنین یکی از بهترین مراکز نوروفیدبک در سطح کشور را برایتان معرفی کرده ایم تا بتوانید به نتایج درمانی کامل و ماندگار دست یابید.

    درمان‌های دارویی متداول و مشاوره‌های رفتاری به تنهایی نمی‌توانند مشکلات ناشی از افسردگی را درمان کنند. افراد برای غلبه‌ بر افسردگی به روش‌های مکملی مانند اقدامات خودمراقبتی، تغییر سبک زندگی و درمان‌های خانگی نیاز دارند. ورزش نه تنها سروتین، اندروفین و دیگر مواد شیمیایی حس خوب در بدن را تقویت می‌کند، بلکه باعث رشد سلول‌ها و اتصالات مغزی نیز می‌شود، کاری که داروهای ضدافسردگی می‌کنند. افسردگی یک بیماری روانی‌ است که باعث احساس غم و ناراحتی مداوم و از دست‌ دادن علاقه می‌ شود. اکثر افراد بعضی از مواقع احساس نارحتی، افسردگی و غم می‌نمایند، احساس افسرده و غمگین بودن واکنشی طبیعی بدن به مشکلات زندگی و از دست‌ دادن چیزها و کسانی که به آنها علاقه داریم، می‌‌باشد.

    درمان سریع افسردگی با زعفران چگونه است؟

    خطر ابتلا به افسردگی در افراد مبتلا به بی خوابی 10 برابر بیشتر از افرادی است که خواب خوبی دارند. معمولا بین 6 تا 8 تزریق در طی 2 تا 3 هفته برای کنترل علائم فاز حاد افسردگی اساسی و پایداری بهبود نیاز است. کاهش جلسات درمان و قطع تدریجی دارو نیز با نظر پزشک انجام خواهد شد.

    همان طور که می دانید احساسات و تفکرات ما برروی عملکرد فیزیکی بدن ما اثر می گذارد. از این رو به کمک جراحی اختلالات روانپزشکی می توان این نواحی از مغز را تحت تاثیر قرار داد و با افزایش ماده خاکستری مغز، علائم بیماری افسردگی و وسواس را تا حد زیادی کاهش داد. البته در حال حاضر جراحی روانی برای درمان اختلالات روانپزشکی، نقش بسیار کمی دارد و بهترین زمان جراحی اختلالات روانپزشکی زمانی است که بی ثباتی سایر روش های درمانی به اثبات برسد و بیمار به شدت دچار پریشانی و عذاب بیماری شود. اختلالات روانی به گروهی از بیمارها گفته می شود که با تاثیر بر تفکر و رفتار بیمار، باعث ایجاد تغییراتی عملکرد فرد می شود.

    بیماری های روان تنی

    جهت افزایش دریافت اسید های چرب امگا ۳ می توان علاوه بر مصرف مکمل های روغن ماهی، مقدار مصرف ماهی را نیز افزایش داد. سروتونین یک ماده شیمیایی است که در افراد احساس سرخوشی ایجاد می کند. مصرف گیاه علف چای با افزایش مقدار هورمون سروتونین در بدن ارتباط داده شده است. از سوی دیگر، افسردگی هنگامی پایدار می شود که بیماران دلایلی برای انجام ندادن چنین تمریناتی پیدا می کنند. با اینکه نیازی به گرفتن رژیم های سخت نیست اما هر کس با خوردن مداوم غذا های کم ارزش، شیرین و نوشیدنی های انرژی زا به افسردگی دچار می شود.

    داشتن یکسری از بیماری ها و شرایط خاص می تواند احتمال ابتلا به افسردگی را بالا ببرد. افسردگی یک بیماری جدی است که می تواند بر اثر عدم تعادل مواد شیمیایی مغز یا سایر عوامل ایجاد شود. کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و…کتاب برای دانلود قرار داده شده است.

    اما چنانچه احساس غم و ناراحتی برای طولانی‌مدت ادامه پیدا کند، باعث بـروز ناامیـدی، از دسـت دادن انگیـزه بـرای ادامـه زنـدگی و احساس افسردگی می‌شود. با اینکه افسردگی به عنوان یک اختلال روانی شناخته می‌شود اما تأثیرات منفی آن روی جنبه‌های دیگر سلامتی، موضوعی علمی و ثابت‌شده است. اگر افسردگی با روشی صحیح مدیریت نشود، ریشه‌های این اختلال گسترش می‌یابند و افکار، احساسات و رفتار فرد را تحت تأثیر قرار می‌دهند. در نتیجه فرد به صورت ناخواسته تسلط روی پردازش ذهنی و عاطفی خود را از دست می‌دهد. این تغییرات درونی باعث می‌شوند مهارت‌های اجتماعی و سلامت جسمی فرد با مشکلاتی مواجه شوند.