• Simpson Farmer posted an update 1 year, 9 months ago

    تبصره 5 ـ در مواردی که به موجب قوانین مصوب وجوهی ‌تحت عناوین دیگری غیر از مالیات بردرآمد از مأخذ درآمد مشمول ‌مالیات اشخاص قابل وصول باشد، مالیات اشخاص پس از کسر وجوه مزبور به نرخ مقرر مربوط محاسبه خواهد شد. تبصره 4 ـ اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی نسبت به سود سهام یا سهام الشرکه دریافتی از شرکت های سرمایه‌ پذیر مشمول ‌مالیات دیگری نخواهند بود. اما در صورت عدم ارسال در موعد مقرر مشمول جریمه سی درصد میزان مالیاتی که باید پرداخت کنید خواهید شد و این جریمه به هیچ عنوان قابل بخشش نیست. سوالات خود را در قسمت نظرات بپرسید همکاران ما در اسرع پاسخگوی سوال می‌باشند. منظور از مخارج پیمانکار جزء (دست دوم) اینست که یک پیمانکار ممکن است نتواند تمام کارهای لازم برای تکمیل پیمان را رأساً انجام دهد و بعضی از اجزای پیمان ممکن است به پیمانکار جزء واگذار شود.

    ابطال کارت بازرگانی به واسطه اداره بازرگانی وزرات بازرگانی صورت می‌گیرد. درتمام مراحل مربوط به پذیرش و دریافت کارت بازرگانی، مدیر عامل یا نماینده او به همراه معرفی‌نامه و لیست بیمه باید حضور داشته باشند. کارت بازرگانی به دارنده حقیقی یا حقوقی آن اجازه می‌دهد که به تجارت بپردازد.

    تبصره 6- درآمد مشمول مالیات ابرازی شرکتها و اتحادیه های تعاونی متعارف و شرکتهای تعاونی سهامی عام مشمول بیست و پنج درصد (25%) تخفیف از نرخ موضوع این ماده می باشد. برای مشاغلی که مکلف به تسلیم اطهارنامه میشن ، تا سقف معافیت ساالنه از درآمد مشمول مالیات معاف و نسبت به الباقی طبق جدول ماده 131 مشمول هستند. تبصره – در مواردی که برگ تشخیص مالیات طبق مقررات تبصره¬ ماده و ماده این قانون ابلاغ شده باشد و مودی به شرح مقررات این ماده‌ اقدام نکرده باشد در حکم معترض به برگ تشخیص مالیات شناخته می‌شود. در این صورت و همچنین در مواردی که مودی ظرف مهلت سی روز از‌تاریخ ابلاغ کتبا به برگ تشخیص اعتراض کند پرونده امر برای رسیدگی به هیأت حل اختلاف مالیاتی ارجاع می‌گردد. طبق ماده 1 قانون های مالیات های مستقیم هر شخص حقیقی که در کشور دارای کار و درآمد است چه با مجوز چه بدون مجوز باید مالیات پرداخت کند.

    اطلاعات تماس

    خود اظهاری الکترونیکی یعنی این که اشخاص حقیقی و حقوقی مشمول مالیات، اعلام می کنند که در سال مالیاتی مزبور، چه میزان سود و زیان کرده و میزان مالیاتی که باید پرداخت کنند و تا کنون پرداخت کرده اند چقدر است. شاید شما پیمانکار فلان دستگاه دولتی باشید و به ازای پرداخت مبلغ ریالی صورت وضعیت های تایید شده، کسورات قانونی از شما کسر شده شامل بیمه و مالیات. بنابراین در طول سال، بخشی از دریافتی های شما از کارفرمایان، مشمول مالیات شده و این مالیات به حساب دارایی استان، پرداخت شده است. لذا این مبالغ، باید در اظهارنامه مالیاتی شما قید شود و اسناد مثتبه نیز ضمیمه شود تا پس از بررسی ممیزان مالیاتی، مالیات های پرداخت شده کارفرما از حساب شما کسر شود.

    تورم طی ماه های آینده قابل کنترل است

    نمایندگان اشخاص و موسسات مذکور در ایران نسبت به درآمدهایی که به هر عنوان به حساب خود تحصیل میکنند طبق مقررات مربوط به قانون مالیاتها مشمول مالیات می باشند. ماده 101- در قوانین مالیاتی، درآمد سالانه مشمول مالیات مودیان موضوع این فصل که اظهارنامه مالیاتی خود را طبق مقررات این فصل در موعد مقرر تسلیم کرده‌اند تا ‌میزان معافیت موضوع ماده این قانون از پرداخت مالیات معاف و مازاد آن به نرخ­های مذکور در ماده این قانون مشمول مالیات خواهد بود. ‌شرط تسلیم اظهارنامه برای استفاده از معافیت فوق نسبت به عملکرد سال 1382 به بعد جاری است. ماده 101- درآمد سالانه مشمول مالیات مودیان موضوع این فصل که اظهارنامه مالیاتی خود را طبق مقررات این فصل در موعد مقرر تسلیم کرده‌اند تا ‌میزان معافیت موضوع ماده این قانون از پرداخت مالیات معاف و مازاد آن به نرخ¬های مذکور در ماده این قانون مشمول مالیات خواهد بود.

    ” ایلیا سیستم ” برند معتبر نرم افزار حسابداری تحت وب است که فعالیت رسمی خود را در زمینه تولید نرم افزارهای تحت وب و تحت ویندوز در سال 1383 آغاز نمود. ” ایلیا سیستم ” با پشتوانه نخبگان متخصص برنامه نویسی و نرم افزار و بهره مندی از تجربه و مشاوره با تحلیلگران متخصص مالی و حسابداریِ مرتبط با سازمانهای اقتصادی مختلف، اقدام به تولید و عرضه محصولات امن، سریع، کاربردی و بر پایه اصول حرفه ای بر بستر وب و موبایل (android & ios ) نموده است. اظهارنامه عملکرد جمله این نرم افزار ها ، نرم افزار حسابداری تحت وب ” ایلیا سیستم ” می باشد که مراحل تولید آن در سال 1395 به پایان رسید. براساس ماده ۱۵۶ق.م.م ادارات امور مالیاتی مکلفند اظهارنامه های مالیاتی دریافتی را حداکثر ظرف مدت یکسال از تاریخ انقضاء مهلت تسلیم اظهارنامه ، رسیدگی نمایند و برگه تشخیص رسیدگی را حداکثر تا سه ماه بعد به مودی ابلاغ نمایند. تبصره 2 ـ تسلیم اظهارنامه و پرداخت مالیات مودیانی که درخارج از ایران اقامت دارند و همچنین موسسات و شرکت‌هایی که ‌مرکز اصلی آنها در خارج از کشور است‌، چنانچه دارای نماینده در ایران باشند به عهدة نمایندة آنها خواهد بود.

    البته این ماده همانطور که قید شده شامل اندوخته هایی که تا تاریخ اصالحیه هنوز به سرمایه منتقل نشده در صورت انتقال مشمول نمی شود و از این به بعد مشروط شده است. هر روز صبح گزیده ای از جدیدترین اخبار و مطالب به ایمیل شما ارسال می شود. 🔹 این گروه با استفاده از دانش و تجربه تخصصی و با بکارگیری دقیق ترین متد ها و تکنولوژی ها همواره سعی در افزایش بیش از پیش رضایت مشتری و کیفیت خدمات خود دارد. ملوانان ایرانی که در شناورهای میان سواحل ایران و سایر کشورها تردد می‌کنند. مدیرعامل و رییس هیات مدیره شرکت باید پروانه کار داشته باشد و دارای اقامت معتبر باشد.

    شما می‌توانید بسیاری از دغدغه‌های حسابداری خود را برطرف کنید و با خیالی آسوده امور حسابداری خود را به متخصصان شرکت حسابداری ازتا بسپارید. اظهارنامه عدم فعالیت را در صورتی که هیچ فروشی نداشتید، ارسال نمایید. و در آخر اطلاعات مربوط به تکمیل کننده اظهارنامه که معمولا مدیرعامل شرکت می باشد، وارد می شود.

    قبل از فرا رسیدن زمان ارسال اظهارنامه مالیاتی عاقلانه ترین کار این است که مالیات ها را تخمین بزنید و کمی بیشتر از حاشیه سود صرفه جویی کنید. مجموعه راهکارهای فراگیر پیوست در گستره وسیعی از خریداران و در بخشهای مختلف دولتی و کسب و کارهای خصوصی مورد بهره برداری قرار گرفته است. ماده 190ـ علی الحساب پرداختی بابت مالیات عملکرد هرسال مالی قبل از سر رسید مقرر در این قانون برای پرداخت مالیات ‌عملکرد موجب تعلق جایزه‌ای معادل یک درصد (1%) مبلغ ‌پرداختی به ازای هر ماه تا سر رسید مقرر خواهد بود که از مالیات‌ متعلق همان عملکرد کسر خواهد شد.

    بالاخره بعد از ۸ سال دستور اداری افزایش مرخصی زایمان به شعب تامین اجتماعی ابلاغ شد

    اظهارنامه اصلاحی نیز بر اساس ماده 226 همین قانون تنظیم و تا پایان مرداد ماه، یعنی یک ماه اضافه بر زمان معمول، توسط مودیان تحویل می‌گردد. در این روش اشخاص حقیقی و حقوقی باید میزان مالیات خود را بدون دخالت ممیزین و کارشناسان سازمان امور مالیاتی به صورت واضح و روشن بیان کنند به گونه ای که هیچ گونه شک و شبهه ای در آن وجود نداشته باشد. کارشناسان سازمان امور مالیاتی پس از بررسی اسناد ارسالی توسط شخص حقیقی یا حقوقی و اطمینان از درستی مدارک ارسالی و عدم تخلف از قوانین مالیاتی مالیات اعلام شده را می پذیرند و همان مقدار پرداخت مالیات برای شخص منظور می گردد.

    تبصره 2 ـ آن قسمت از مالیات مورد قبول مودی مذکور دراظهارنامه یا ترازنامه تسلیمی به عنوان مالیات قطعی تلقی می‌شود و از طریق عملیات اجرایی قابل وصول است‌. اظهارنامه جایگزین آخرین اظهارنامه ایست که می توان در موعد مقرر قانونی ارسال کرد. سلام بخشنامه ای برای مهلت ارسال اظهارنامه ها نوشته نشده و تا وقتی این اتفاق نیوفتد مهلت ارسال اظهارنامه طبق روال عادی خود می باشد. مربوط به سال مالیاتی نیاز به هویتی اشخاص عضو هیئت مدیره داریم که در صفحه مربوطه وارد میکنیم. بعد از ورود به بخش ارسال اظهارنامه، از طریق زدن دکمه ی ثبت اظهارنامه جدید وارد صفحه ثبت اطلاعات می شویم.