• Joyce Wolf posted an update 1 year, 10 months ago

    قرص فلوکستین ممکن است باعث بهبود اشتها ، خواب ، خلق و خوی و انرژیتان بشود. دکتر سلیمی جزو بهترین پزشکان متخصص کشور بوده که هر ساله تعداد بسیار زیادی از بیماران دیابتی را با استفاده از روش های نوین درمان می کند. نکته ی قابل توجه در باره ی رژیم غذایی مناسب افراد دیابتی این است که یک رژیم غذایی از پیش تعیین شده و ثابت جود نداشته و این رژیم غذایی باید بر اساس تشخیص پزشک به طور خاص برای هر فرد تجویز شود. داشتن خواب کافی می تواند کمک زیادی را برای پیشگیری از ابتلا به دیابت باشد.

    همچنین توصیه نمی شود افراد بالای 65 سال از این دارو استفاده کنند. داروهایی برای درمان زخم و اختلالات معده مانند سایمتیدین و مهار کننده های پمپ پروتون مانند ازومپرازول (نکسیوم) و امپرازول (Prilosec ، Prilosec OTC ، Zegerid). برخی از داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی مانند آسپیرین ، ایبوپروفن یا استامینوفن. در صورت مصرف بیش از حد فلوکستین ، علاوه بر عوارض جانبی فوق ، ممکن است دچار بی ثباتی ، گیجی ، عدم پاسخ به محرک ها ، سرگیجه ، غش و حتی کما شوید. این اثر با انسداد حاد گیرنده های 5HT2A در مراکز خواب ایجاد می شود.

    اگر هر یک از عوارض ذکر شده، رخ داد، سریعا با پزشکتان دراینباره مشورت نمایید. دوز اولیه از فلوکستین برای اکثر افراد بالغ 20 میلی گرم یک بار در روز می باشد. این ممکن است به 60 میلی گرم در روز در دوزهای منقسم بسته به نوع واکنش شما نسبت به دارو افزایش یابد. کسانی که از فلوکستین برای درمان پرخوری ( درمان بولیمیا ) استفاده می کنند 60 میلی گرم در روز مصرف می کنند که نباید بیش از 60 میلی گرم داده شود.

    استفاده از دارو را طبق دستور پزشک ادامه دهید و در صورت عدم بهبود، علائم را به پزشکتان اطلاع دهید. مصرف فلوکستین را به‌طور ناگهانی متوقف نکنید، چرا که در این صورت ممکن است علائم ناخوشایند ترک داشته باشید. قرص فلوکستین (پروزاک) همچنین گاهی اوقات برای درمان اعتیاد به الکل، اختلال کمبود توجه،اختلال شخصیت مرزی، اختلالات خواب، سردرد، بیماری‌های روانی،اختلال استرس پس از سانحه، سندرم توره، چاقی، مشکلات جنسی و ترس وفوبیااستفاده می‌شود. فلوکستین داروی مورد استفاده برای درمان افسردگی است، که عارضه جانبی آن، کاهش اشتها است. بنابراین، این احتمال وجود دارد که بتوان از فلوکستین به‌عنوان یک درمان برای افراد دارای اضافه وزن یا چاقی استفاده کرد.

    داروهای ضد روان پریشی، داروهای ضد افسردگی و تثبیت کننده های خلق، داروهای رایجی هستند که بیشترین پتانسیل را برای افزایش وزن دارند. همه 12 داروی ضد افسردگی پیشرو، از جمله فلوکستین (پروزاک)، سرترالین (زولوفت) و اسیتالوپرام (لکساپرو)، احتمال افزایش وزن را افزایش می دهند. فلوکستین هیدروکلراید یک داروی ضد افسردگی انتخابی سروتونین است که برای درمان اختلالات عمده افسردگی ، از جمله مبتلایان به اضطراب همزمان ، تأیید شده است.

    همانطور که می دانیم کلیه های هر فرد وظیفه ی تصفیه ی خون و پاکسازی آن را دارند و به این ترتیب خون افراد از طریق رگ هایی به کلیه ی فرد وارد شده و با عبور از رگ های کوچک تر و فیلتر هایی مواد زائد خون جدا می شود. از مصرف نوشیدنی های الکلی همراه با مصرف فلوکستین خودداری کنید. در صورت مشاهده ی عوارضی مانند ایجاد کهیر و … در پوست خود بهتر است سریعا با پزشک خود تماس بگیرید.

    از خصوصیات این دارو این است که به زندگی روزمره تان انرژی و حس و حال میبخشد. به طور مثال در این افراد ممکن است عفونت های دستگاه ادراری ایجاد شده و یا در صورت ایجاد خراش و زخم بر روی پوست آن ها، مدت زیادی طول بکشد تا زخم آن ها ترمیم یابد. همچنین این افراد ممکن است با خارش مکرر پوست به ویژه در ناحیه ی کشاله ی ران خود مواجه شوند. تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌گاه برای گروه سبز و سالم محفوظ می باشد. اگرپزشک معالج رژیم غذایی خاصی را توصیه نکرده است رژیم معمولی و نرمال روزانه خود را ادامه دهید. فلوکستین 20 مطالعات انجام شده برروی حیوانات اثرات سوء نشان داده اند اما مطالعات کافی برروی زنان بارداردراین زمینه انجام نشده است.

    معمولا اگر پس از 6 هفته مصرف یک دارو، پاسخ درمانی مناسب دریافت نشد، پزشک دارو را عوض می‌کند. اثرات پیچیده داروهای ضد افسردگی بر انتقال دهنده های عصبی مغز (نوروترانسمیترها) موجب می شود که ارائه یک فرضیه ساده در مورد اثرات تشنجی آنها غیرممکن باشد. مطالعات تجربی اخیر در مورد داروهای ضدصرعی که برای درمان افسردگی استفاده می شوند به این نتیجه گیری رسیده که بعید است تغییرات در سطوح سروتونین و نوراپی نفرین با افزایش خطر تشنج مرتبط باشد. در واقع، برخی مطالعات نشان می دهد که برخی داروهای ضدافسردگی مانند فلوکستین و دوکسپین ممکن است گهگاه دارای خواص ضد تشنج باشند. پیرو مقاله قبلی که به نقش موثر عوامل زیستی و ژنتیک در اختلال خلقی اشاره کردیم باید انتظار داشته باشیم که روش های درمان تنی و دارویی بسیار موثر باشند. البته دارو به تنهایی محدودیت‌هایی دارد و در برخی موارد به اندازه روان درمانی یا ترکیب این دو به تنهایی موثر واقع نمی‌شود.

    یک مهار کننده استیل کولین استراز است که برای درمان زوال عقل خفیف تا متوسط مورد استفاده است. شواهد اثر بخشی کلونیدین در کودکان مبتلا به اختلال طیف اتیسم در یک پژوهش شامل 8 کودک مبتلا به اتیسم 5 تا 10 ساله نشان داد که این دارو می تواند در درمان بیش فعالی ،تحریک پذیری و رفتارهای کلیشه ای این کودکان موثر باشد. پزشک شما باید در ویزیت‌های منظم، تاثیر دارو بر شما را بررسی کند.