• Mattingly Dorsey posted an update 1 year, 10 months ago

    ابطال کارت بازرگانی به واسطه اداره بازرگانی وزرات بازرگانی صورت می‌گیرد. درتمام مراحل مربوط به پذیرش و دریافت کارت بازرگانی، مدیر عامل یا نماینده او به همراه معرفی‌نامه و لیست بیمه باید حضور داشته باشند. کارت بازرگانی به دارنده حقیقی یا حقوقی آن اجازه می‌دهد که به تجارت بپردازد.

    ساعت شروع کار ادارات در تیرماه تغییر می‌کند

    شرط برخورداری از این تخفیف تسویه بدهی مالیاتی سال قبل و ارائه اظهارنامه مالیاتی مربوط به سال جاری در مهلت اعلام شده از سوی سازمان امور مالیاتی است. تا پیش از اصلاح قانون مالیات، طبق ماده 96 این قانون، رستوران‌‌ها در گروه دوم مالیاتی اشخاص حقیقی قرار می‌گرفتند؛ اما بعد از تغییرات ایجاد شده در قانون مالیات، میزان مالیات بر ارزش افزوده پرداختی رستوران‌‌ها بر اساس حجم فعالیت و مقدار درآمد آنها تعیین می‌شود. اظهارنامه مالیات سند و فرم ثبت شده گزارش درآمد، هزینه ها و سایر اطلاعات مربوط به مالیات است که هر سال به صورت آنلاین برای محاسبه میزان مالیات به وزارت دارایی ارسال می شود. اظهارنامه مالیاتی ترجمه عبارت انگلیسی Tax Returns است و در بیشتر کشورها افراد یا مشاغل با دستمزد، سود سرمایه، بهره، سود سهام یا سودهای دیگر قابل گزارش، موظف به پرداخت سالانه مبلغی به سازمان دارایی هستند.

    تبصره ـ در مواردی که مالیات متعلق بر درآمد موسسات ‌کشتیرانی و هواپیمایی ایرانی در کشورهای دیگر بیش از پنج درصد (5%) کرایه‌ دریافتی باشد با اعلام سازمان ذیربط ایرانی‌، وزارت امور اقتصادی ودارایی موظف است مالیات شرکت‌های کشتیرانی و هواپیمایی تابع‌ کشورهای فوق را معادل نرخ مالیاتی آنها افزایش دهد. پرداخت‌ کنندگان وجوه مذکور در این ماده مکلفند در هر پرداخت، مالیات‌ متعلق را با توجه به مبالغی که از اول سال تا آن تاریخ پرداخت ‌کرده‌اند کسر و تا پایان ماه بعد به اداره امور مالیاتی پرداخت کنند، در غیر این صورت پرداخت کنندگان مذکور و دریافت ‌کنندگان متضامنا مسوول پرداخت اصل مالیات و جریمه‌های متعلق آن خواهند بود. تبصره 3 ـ در موقع احتساب مالیات بر درآمد اشخاص‌ حقوقی اعم از ایرانی یا خارجی‌، مالیات هایی که قبلا پرداخت شده ‌است با رعایت مقررات مربوط از مالیات متعلق کسر خواهد شد واضافه پرداختی از این بابت قابل استرداد است‌. تبصره 1- در مشارکت¬های مدنی اعم از اختیاری و قهری شرکا حداکثر از دو معافیت استفاده خواهند کرد و مبلغ معافیت به ¬طور مساوی بین آنان تقسیم و ‌باقی ¬مانده سهم هر شریک جداگانه مشمول مالیات خواهد بود. در صورت فوت احد از شرکا وراث وی به عنوان قائم‌ مقام قانونی از معافیت مالیاتی سهم متوفی در‌مشارکت به شرح فوق استفاده نموده و این معافیت به¬ طور مساوی بین آنان تقسیم و از درآمد سهم هر کدام کسر خواهد شد. چنانچه متعاقبا اسناد و مدارک مثبته ای دال بر فعالیت های اقتصادی مودی که بر خلاف اظهارات وی باشد، بدست آید و این اسناد و مدارک ملاک مطالبه مالیات و جرائم متعلقه با رعایت مقررات قرار گیرد، با عنایت به مفاد ماده 191 ق.م.م جرائم مالیاتی آن قابل بخشودگی نیست.

    اظهارنامه عملکرد نوعی اظهارنامه مالیاتی است که اشخاص حقیقی یا حقوقی بعد از ان که کلیه مبالغ سود و زیان خود را در معاملات و رویداد های مالی محاسبه کردند این اظهارنامه را بر اساس آن تهیه کرده و باید ۲۵ درصد میزان سود دوره مالی خود را مطابق با اظهارنامه عملکرد مالیات بپردازند. در واقع منظور از عملکرد نتیجه فعالیت های تجاری است که در یک دوره مالی رخ می دهد . تعریف جامع تر در مورد اظهارنامه عملکرد در واقع بیان کننده اظهار درامد ها ، هزینه ها ، دارایی ها ، بدهی ها ، سرمایه ، معافیت ها ، درامدهایی که مشمول مالیات میشود ، بخشودگی های مالیاتی ، و سایر اطلاعات مربوط به اشخاص حقیقی و حقوقی و محل زندگی و کسب آنها ، است . طبق ماده 104 قانون مالیاتهای مستقیم کارفرما باید پنج درصد مالیات علی الحساب از مبلغ صورت وضعیت کسر کند.

    بایگانی برچسب: اظهارنامه عملکرد اشخاص حقیقی

    تبصره3- در مورد کارگاه­ها و واحدهای تولیدی­ که نوع فعالیت آنان ایجاد دفتر یا فروشگاه در یک یا چند محل دیگر را اقتضاء نماید، مودی می تواند برای کلیه محل های مذکور یک ثبت نام به نشانی که به عنوان محل اصلی فعالیت اعلام می نماید، انجام و یک فقره اظهارنامه برای کلیه درآمدهای حاصل از فعالیت­های خود تسلیم نماید. در این صورت برای مودی مزبور یک پرونده به نشانی که اعلام می نماید، تشکیل می شود. سازمان امور مالیاتی موظف است به تدریج و بر اساس اولویت، اشخاص مشمول حکم این تبصره را تعیین کند و تا شهریور ماه هرسال از طریق درج در یکی از روزنامه های کثیرالنتشار و روزنامه رسمی کشور اعلام و از ابتدای فروردین ماه سال بعد از آن اعمال نماید. هـ – هرگاه در نتیجه ادغام یا ترکیب، درآمدی به هر یک از سهامداران در شرکت‌های ادغام یا ترکیب شده تعلق گیرد طبق مقررات مربوط مشمول مالیات‌ خواهد بود.

    این گزارش در بطن خود بازگو کننده مقدار دقیق درآمد، هزینه، بدهی و بستانکاری های یک فرد یا مجموعه ، دارایی‌ها، سرمایه و معافیت های مالی آنان می باشند، در نتیجه باید به طریقی دقیق عنوان شوند ، چرا که کتمان یا اعلام اشتباه آن‌ به پرداخت جریمه‌هایی سنگین ختم می شود. زمانی که هریک از ما در قالب شغلی که داریم به کسب درآمد می‌پردازیم، با کسر میزان هزینه‌های صرف شده از کل عایدی‌های خود به عددی می رسیم که در حقیقت سود خالص این کار است. سیستم بهایابی، موضوع بهایابی و روش انتساب بها به موضوع بهایابی را مشخص میکند. شرکت ها به منظور تعیین بهای محصول، باید علاوه بر سیستم بهایابی، دارای یک روش ارزیابی نیز باشند.

    آموزش گوگل آنالیتیکس

    شرکت حسابداری و مالیاتی صفحه ای هم مخصوص ثبت اطلاعات بانکی و دفاتر تجاری که دریافت کرده اید وجود دارد که این صفحه از طریق سامانه جامع مالیاتی بارگزاری می شود و نیازی نیست که خود شخص پر کننده اظهارنامه آن را تکمیل نماید. طبق ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات های مستقیم اطلاعات اشخاص و شرکت در سامانه جامع مالیاتی وجود دارد که این اطلاعات از این طریق بارگزاری می شود. اشخاص حقوقی بایستی هنگام پرداخت یا تخصیص حقوق، مالیات متعلق را طبق مقررات ماده 85 این قانون محاسبه و کسر و ظرف سی روز ضمن ارایه لیست حقوق بگیران که حاوی مشخصاتی نظیر نام و نشانی دریافت کنندگان حقوق و میزان آن می باشد به اداره امور مالیاتی محل، پرداخت نموده و در ماههای بعد فقط تغییرات را اعلام نمایند. بر طبق قانون مالیات بر ارزش افزوده تمامی صاحبان تالارهای پذیرایی، چلوکبابی‌ها، رستوران سالن‌های غذاخوری، سفره‌خانه‌های سنتی و تمام اغذیه‌فروشی‌های زنجیرهای با مالکیت حقوقی و حقیقی که به نحوی در این زمینه فعال هستند، مشمول دریافت مالیات بر ارزش افزوده می‌شوند. اما کترینگ‌هایی که غذای بیرون‌بر و بدون سرو در محل تهیه می‌کنند، از دریافت این مالیات از مردم منع شده و الزامی هم به پرداخت آن به اداره مالیات ندارند. به گزارش تجارت‌نیوز، آخرین مهلت ارایه اظهارنامه مالیاتی و همچنین ارسال فرم تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم صاحبان مشاغل یک بار تمدید شده و از ۳۱ خرداد، به ۱۵ تیر افزایش یافته بود.

    طبق قانون مالیات‌ های مستقیم ایران ، افرادی که موظف به پرداخت مالیات و پر کردن اظهارنامه مالیاتی هستند به 5 گروه تقسیم میشوند . گروه اول اشخاص حقیقی یا حقوقی که در ایران دارای املاک هستند و باید برای املاک خود مالیات پرداخت کنند. 5- مأموران مالیاتی رسیدگی کننده به پرونده های مالیاتی، با عنایت به صورتجلسه کمیته مذکور حسب مقررات تبصره 2 ماده97 قانون مالیاتهای مستقیم نسبت به تعیین درآمد مشمول مالیات واقعی مودی با رعایت مقررات مربوط اقدام نمایند. ماده 99ـ قراردادهای پیمانکاری موضوع مادة قانون ‌مالیات‌های مستقیم مصوب اسفند ماه 1345 و اصلاحیه‌های بعدی ‌آن که پیشنهاد آنها قبل از تاریخ تصویب این قانون می‌باشد ازلحاظ ‌تشخیص درآمد مشمول مالیات و نیز پرداخت چهار درصد مالیات مقطوع کماکان مشمول مقررات قانون فوق الذکر خواهند بود.

    حتما باید به سازمان مالیاتی دفتر و اظهار نامه و اسناد و مدارک ارائه دهید تا بتوانید از مشوق های مالیاتی استفاده کنید یعنی اگر شما دفتر و اظهارنامه و اسناد و مدارک به سازمان مالیاتی ندهید معافیت به شما نمی دهند. در مورد معلولان و بیماران خاص و صعب العلاج علاوه بر هزینه­ های مذکور هزینه مراقبت و توانبخشی آنان نیز قابل کسر از درآمد مشمول مالیات‌ معلول یا بیمار یا شخصی که تکفل او را عهده ‌دار است می‌باشد. طبق ماده 95 سازمان مالیاتی آیین نامه ای دارد که برای همه مشاغل لازم و واجب است. برای اینکه بدانید نحوه محاسبه مالیات آرایشگران و آرایشگاه ها چگونه است؟ باید با چند ماده قانون مالیات های مستقیم آشنا باشید که در این مقاله با بیان آنها و چند مثال آنها را برای شما بازگو می کنیم. بر اساس اعلام سازمان مالیات بر ارزش افزوده، تنها اغذیه‌فروشی‌های زنجیره‌ای مجاز به دریافت ارزش افزوده هستند.

    در این مقاله کارشناسانموسسه مالیاتیسعی کرده اند تمام نکات اساسی مربوط بهاظهارنامه مالیاتیسال جاری را خدمت شما همراهان عزیز موسسه مالیاتی شرح دهند. بعد از پر کردن اطلاعات هویتی و همچنین اطلاعات بانکی اگر معافیتی مشمول شرکت می شود در صفحه های مربوط به آن قرار می گیرد که شما می توانید از طریق مشاوره مالیاتی با کارشناسان ما از آن آگاه شوید. ج – عملیات شرکت‌های ادغام یا ترکیب شده در شرکت جدید یا شرکت موجود مشمول مالیات دوره انحلال موضوع بخش مالیات بر درآمد این قانون ‌نخواهد بود.

    ، در صنایع مختلف، کارخانه‌ها، مؤسسات و انواع شرکت‌ها فعالیت دارد و سریع‌ترین و درست‌ترین جواب را پیش پای شما می‌گذارند. در همین رابطه لازم به ذکر است که شیوه ای که افراد و مجموعه های موفق برای رسیدگی به پرونده مالیاتی خود پیش می گیرند، برون سپاری آن و محول کردن وظیفه رسیدگی صفر تا صدی امور به دستان مجموعه ای متخصص در این حوزه است. تمامی افراد با این سوال که اساساً شغل حسابداری را باید از کجا شروع کرد، سردرگم شده و پاسخ روشنی برای آن ندارند . در این مقاله با محوریت این سوال قصد داریم تا جزئیات مهمی را در مورد یادگیری اساسی و تخصصی حسابداری در اختیار خوانندگان قرار دهیم .

    این مالیات باید ظرف سی روز به حساب تعیین شده از طرف سازمان امور مالیاتی کشور واریز و رسید آن به مؤدی (پیمانکار) تسلیم شود. در اجرای این ماده، کارفرما مکلف است ظرف سی روز از تاریخ انعقاد قرارداد، رونوشت آن را به اداره امور مالیاتی محل با اخذ رسید تسلیم نماید. مالیات عملکرد سالانه پیمانکار بر اساس رسیدگی به دفاتر طبق قانون مالیاتها تعیین می شود و مبلغ پیش پرداخت از آن کسر و مابقی به سازمان امور مالیاتی پرداخت می شود. در واقع وظیفه مودیان مالیاتی میباشد که اظهارنامه را تهیه کنند و برای سازمان مالیاتی ارسال کنند چه اشخاص حقیقی و چه اشخاص حقوقی موظف به تسلیم اظهارنامه مالیاتی خود به اداره مالیاتی هستند، هر چند که قوانین متفاوتی بر آن ها حاکم است.